Η διακόσμηση μιας επιχείρησης, είτε είναι κατάστημα λιανικής, εστιατόριο, καφέ ή οτιδήποτε άλλο θα πρέπει να ανανεώνεται αρκετά συχνά ώστε να ελκύει το ενδιαφέρον περισσότερων πελατών αλλά και να μπορεί να τους διατηρήσει. Επομένως, η αισθητική ενός επαγγελματικού χώρου και ιδιαίτερα ενός χώρου με μεγάλη επισκεψιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής των πωλήσεων. Ο τρόπος με τον οποίο συνθέτουμε την εικόνα του καταστήματος ή το στυλ διακόσμησης που θα επιλέξουμε, οδηγεί σε αύξηση κερδών και μόνιμων πελατών. Ας μην ξεχνάμε και το ότι το word-of-mouth παίζει μεγάλο ρόλο, δηλαδή η εντύπωση που θα μεταφέρει ο πελάτης στον περίγυρό του αλλά και οι κριτικές στο διαδίκτυο, οπότε οι κατάλληλες επιλογές στη διακόσμηση στηριγμένες σε κάποιες βασικές αρχές του marketing, είναι μονόδρομος.

 

Ιδέες για να ανανεώσετε το στυλ στο καφέ ή το μπαρ
 

Ξεκινώντας από τις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης, πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτή τη στιγμή επικρατούν 3 βασικά είδη διακόσμησης που αποφέρουν επιτυχημένες πωλήσεις και είναι ιδιαίτερα θελκτικά. Το industrial, το μοντέρνο και το ρετρό mid-century modern. Το κοινό στοιχείο ανάμεσα σε αυτές τις 3 τάσεις είναι ο λιτός σχεδιασμός των επίπλων και οι απλές γραμμές. Συνοπτικά, το industrial επιτάσσει απλά και ρουστίκ έπιπλα από μέταλλο και ξύλο, με εμφανή δομικά υλικά στους τοίχους και το ταβάνι: τούβλα, εκτεθειμένοι σωλήνες και επιφάνειες από τσιμέντο είναι τα βασικά στοιχεία που φανερώνουν το βιομηχανικό στυλ.

 
Εάν αυτό είναι το στυλ που έχετε επιλέξει, μπορείτε να το ανανεώσετε με διάφορες μικρές πινελιές όπως ιδιαίτερα φωτιστικά ή απλίκες και μερικά πρωτότυπα, καινούργια σκαμπό για να ανανεώσετε το μπαρ. Ακόμα πιο εύκολος τρόπος ανανέωσης του ντεκόρ, είναι η αλλαγή της διακόσμησης του τοίχου. Μπορείτε να προσθέσετε 3d αντικείμενα και διάφορα καδράκια με vintage αέρα. Στρώστε παραδοσιακά χαλιά που να παραπέμπουν σε παλιές δεκαετίες και στα ράφια ή τις γωνίες τοποθετήστε μεταλλικές μινιατούρες. Είναι βέβαιο ότι αυτές οι μικρο-αλλαγές θα συνθέσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα και οι πελάτες θα σχηματίσουν την εντύπωση μιας προσεκτικά σχεδιασμένης διακόσμησης.


Αν το στυλ που επιλέξατε είναι το μοντέρνο, αυτό σημαίνει ότι έχετε εφαρμόσει μια μίνιμαλ διακόσμηση με σύγχρονα υλικά, ουδέτερες αποχρώσεις και ανοιχτόχρωμες ξύλινες επιφάνειες. Οι καθαρές γραμμές σε συνδυασμό με τα ανοιχτόχρωμα έπιπλα και τοίχους κάνουν οποιονδήποτε χώρο να φαίνεται μεγαλύτερος. Για την ανανέωση του χώρου, επιλέξτε μαυροπίνακες, ζωηρά φωτιστικά και πρωτότυπα καθίσματα.

Αν πάλι η διακόσμησή σας έχει τον αέρα των 50’s και 60’s,  με ρετρό στοιχεία και παστέλ χρώματα, ανανεώστε το στυλ με  αντικείμενα-κλειδιά που θα τραβήξουν τα βλέμματα των πελατών σας! Προσθέστε έναν εκκεντρικό καναπέ, πολυθρόνες που μοιάζουν σαν  να ξεπήδηξαν από ασπρόμαυρη ταινία και τραπεζάκια παρόμοιου στυλ. Δε χρειάζεται να είναι όλα  τα έπιπλα ίδια γιατί έτσι θα φορτώσετε τον χώρο. Η ανομοιομορφία σε αυτή την περίπτωση, αναδεικνύει ακόμα καλύτερα αυτό το στυλ! Κάδρα με  παλιές  διαφημίσεις και pin-up girls είναι επίσης ένα οικονομικό βήμα, για να ενισχύσετε τον ρετρό αέρα του χώρου. Τέλος, μπορείτε να  εκθέσετε  μια μηχανή ποπ-κορν ή ένα μηχάνημα για μαλλί της γριάς, σε περίοπτη θέση και να κλέψετε τις εντυπώσεις, με έναν χώρο που  θα έχει νοσταλγική, ρετρό ατμόσφαιρα.
 

 

Ιδέες για ανανέωση του χώρου στο κατάστημα


Από την άλλη πλευρά έχουμε τα καταστήματα λιανικής. Σε αυτά ακολουθούνται διαφορετικές αρχές για τη διακόσμηση, μιας και σκοπός είναι ο πελάτης να κάνει κάποια αγορά. Βασικός στόχος είναι οι πελάτες να περάσουν από όλο το κατάστημα, να δουν όλα τα εμπορεύματα και να καταλήξουν στο ταμείο με μια όμορφη εντύπωση.

Τα σημεία που πρέπει να προσέξει ένας καταστηματάρχης είναι αρχικά, ο κοντινότερος στην είσοδο τοίχος στα δεξιά, καθώς σύμφωνα με στατιστικές, το 90% των πελατών, μετά την είσοδό τους σε ένα κατάστημα, κατευθύνονται δεξιά και ξεκινούν από εκεί τη διαδρομή τους. Επανασχεδιάστε λοιπόν τη διακόσμηση του τοίχου με έντονο αλλά καλαίσθητο τρόπο ώστε να εντυπωσιάσετε τους υποψήφιους πελάτες. Μια ταπετσαρία με ζωηρά σχέδια, αφίσες ή ακόμη μια σύνθεση με κάδρα, καθρέφτες, κρεμάστρες και ράφια για την τοποθέτηση προϊόντων είναι αρκετά για να ανανεώσουν τον χώρο.

Επίσης, θα πρέπει η διαδρομή που ακολουθεί ο πελάτης, το μονοπάτι που αναφέρθηκε πιο πάνω, να είναι ευρύχωρο, να έχει στα μεσοδιαστήματα stands και μικροέπιπλα με προϊόντα και να καταλήγει στο ταμείο, το οποίο συνήθως, αναλόγως το κατάστημα, βρίσκεται στα αριστερά. Ο τοίχος πίσω από το ταμείο λοιπόν, θα πρέπει να είναι και αυτός όμορφα και έντονα διακοσμημένος για να αιχμαλωτίζει την προσοχή των πελατών κατά την παραμονή τους εκεί.
 

Εκτός από τα παραπάνω, ο ιδιοκτήτης του καταστήματος, θα πρέπει να έχει επιλέξει ουδέτερους ή παστέλ τοίχους, με έναν τοίχο μόνο σε έντονη απόχρωση και ανοιχτόχρωμα μπεζ ή κρεμ έπιπλα για να δείχνει ο χώρος πιο μεγάλος. Χρώμα μπορεί να προστεθεί με πινελιές όπως αξεσουάρ και διακοσμητικά σχετικά με το ύφος του καταστήματος.

Τέλος, ένα ακόμα σημείο που θα πρέπει να προσεχτεί είναι και ο φωτισμός. Με ελάχιστα αντικείμενα μπορείτε να αναδείξετε το κατάστημα και να ανανεώσετε τον χώρο αφού στρατηγικά τοποθετημένα φωτιστικά στοιχεία θα δημιουργήσουν την εντύπωση ότι ο χώρος είναι μεγαλύτερος. Συνεπώς τοποθετήστε απλίκες σε γωνίες ή τοποθετημένες έτσι ώστε να φωτίζουν τα προϊόντα που θέλετε να προβάλλετε, γιρλάντες με φωτάκια led για πιο ζεστή και γλυκιά ατμόσφαιρα, φωτιστικά οροφής με στυλ που διαχέουν άπλετο φως στον χώρο ή κάποιο επιδαπέδιο φωτιστικό στη βιτρίνα.

Κάντε πράξη αυτές τις ιδέες ή εμπνευστείτε από αυτές και προσαρμόστε τις στις ανάγκες της επιχείρησής σας. Με αρκετή σκέψη, φαντασία και λίγα χρήματα θα ανανεώσετε τον επαγγελματικό σας χώρο με ευεργετικά αποτελέσματα.